Monitorering

Monitorering eller overvågning er et af de essentielle værktøjer til at overskue den uendelige strøm af informationer på nettet. Der findes et væld af værktøjer, der fungerer som en slags magneter på specifikt indhold.

Det uundværligt i det daglig arbejde med professionel redaktion af sociale medier og i mobiliseringskampagner.

Typisk bruger man værktøjerne til overvåge samtalen om egen forretning og at høste indhold til sociale medier. Men et vigtigt element er også at finde og deltage i de samtaler personen, organisationen eller virksomheden bliver nævnt i eller ønsker at være en del af.

De fleste værktøjer kører på freemium forretningsmodellen, hvor du kan bruge en fri men begrænset version og har du penge, så kan du få flere funktioner og flere tilknyttede konti. Langt de fleste kommet godt op i pris og giver kun gratis prøveperiode.

Mine favoritter er Mention og Hootsuite

Eksempler på værktøjer
Mention, Crowdfire, Buffer, NapoleonCat,  Social pilot, Iconosquare, Fanpage karma, Talkwaker, Hootsuite, Buzzmonitor, Juicer, Socialoomph, Sprout Social